Berg Lions Club 50 år

Publisert av Sivert Kalvik den 25.03.23.

Berg Lions Club

Klubben ble stiftet 26. mars 1973 og fyller 50 år i år.

Vi holder til i bunkersen i Godalsparken.

Vår hovedaktivitet er å samle brukte bøker, bilder ok kunst som vi selger på marked og via internett. Hver mandag fra 18.00 til 19.30 har vi åpent i Godals vei 12 for mottak av bøker og kunst/bilder. Første hele uke i november hvert år har vi marked på Vestre Aker skole i Ullevål Hageby.

Alle inntekter går uavkortet til sosiale formål. I løpet av 50 år har vi samlet inn over 12 millioner kroner som vi har fordelt videre. Mye gjennom Lions nasjonale og internasjonale prosjekter, men mest lokalt i vårt nærområde. Siste årene har vi støttet blant annet Lyn ski og fotball, Speiderne, utstyr til skøytebanen på Eventyrpassen, Ullevål bandy, Vestre Aker skole, CP-foreningen, Tåsen skolekorps, Bydelens ungdomsarbeidet og mange flere. I forbindelse med 50 års jubileet har vi samlet inn til en større gave og i samarbeide med Bydelen får vi bygget et lydstudio i ungdomshuset «Glasshuset» på Nordberg skole.

Vi har medlemsmøte fjerde tirsdag hver måned i hovedhuset på Berg gård med interessante foredrag. Hver vår har vi en sommerutflukt hvor samboere er invitert. Sist var det omvisning på Fram museet med piknik i parken utenfor. I desember har vi førjulsfest med følge på Berg gård.

Vi er nå 26 medlemmer. De fleste bor eller har tilknytning til området vårt. Flere med mye kjennskap til området og mye historie å fortelle om.

Er du på jakt etter et godt sosialt miljø med meiningsfylte aktiviteter og ønsker å bidra til felleskapet i nabolaget? Ta kontakt. Stikk innom i Godals vei 12 mandager mellom 18.00 og 19.30 eller ring oss på 982 57 876.